Prosluněné Čelkovice

Prosluněné Čelkovice

Veteráni Čelkovice:

Sedmnáctý ročník setkání historických vozidel je stejně jako jeho šestnáct předešlých dílů minulostí. Do vzpomínek desítek účastníků se určitě zapíše jako den, kdy si přes poměrně pozdní termín mohly užít nádherně prosluněný den s téměř letními teplotami. Mimochodem, i díky stoprocentně pozitivní předpovědi se u registrace sešly rovné dvě stovky zájemců o účast ve druhé největší jihočeské soutěži. Dalším lákadlem a důvodem pro hojnou účast byla skutečnost, že čelkovická jízda je tradičně závěrečným podnikem celoročního Jihočeského poháru. V konečném pořadí proto šlo o hodně.

Prezence přihlášených účastníků se uskutečnila v areálu pořádající Střední průmyslové školy Tábor, která společně s táborskou reklamní společnosti QUO a sdružením Asfaltado Tuning Team setkání historických vozidel od roku 2002 pravidelně organizuje. Ihned po startu čekal na posádky první test v podobě zkoušky pravidlenosti v délce 950 m, kterým musely projet předepsanou průměrnou rychlostí 26,8 km/h. Rozhodně to nebyl snadný úkol, protože vytýčená trasa s třemi pravými a dvěma levými pravoúhlými zatáčkami vedla uličkami mezi obytnými domy a za běžného provozu. Dodržení rychlostního průměru navíc komplikovalo poměrně značné převýšení. Tato zkouška nahradila tradiční jízdu do vrchu čelkovickými serpentinami, které v čase konání závodu procházely stavební rekonstrukcí.

Po krátkém přejezdu městem se posádky přemístily k druhému testu pravidelnosti. Ten se konal na rozdíl od prvního testu na uzavřené trati, vymezené na rozsáhlém parkovišti u táborského zimního stadionu. Ani tady to neměli soutěžící jednoduché, protože se de facto jednalo o slalom mezi kužely, a tak dodržení průměrné rychlosti mnohým zamotalo hlavu. Také zde odchylka od ideálního času znamenala přísun trestných bodů, navíc navýšených, pokud se řidiči nepodařilo dosáhnout stejné průměrné rychlosti jako v testu prvním.

Od zimního stadionu se jednalo už o jízdu na pohodu bez měření a zásadních nástrah. Jediným úkolem pro soutěžící bylo nechat si do roadbooku zaznamenat průjezd kontrolním stanovištěm, které pořadatelé stylově umístili do Muzea Václava Janeckého v Chotovinách. Na polední přestávku se všichni vrátili k SPŠ Tábor, kde bylo připraveno občerstvení a doprovodný program v podobě ukázek hasičské techniky včetně těch nejmodernějších vozidel. Historická hasičská technika pak byla k vidění v cíli soutěže na táborském Žižkově náměstí, kde ji mohly hezky z blízka obdivovat i stovky přihlížejících diváků.

Než však posádky ukončily jízdu po celkových 85 kilometrech v historickém centru města, musely absolvovat druhou etapu, která je po obědě zavedla na jih od Tábora a byla rovněž zpestřena jednou průjezdní kontrolou. Mezitím už na Žižkově náměstí vyrostlo pódium a průjezdní cílová brána, která první účasníky přivítala krátce před druhou hodinou odpolední. V průběhu následující půlhodiny se celá vnitřní plocha náměstí naplnila vozidly účastníků. Akce stejně jako v minulých letech přilákala množství domácích diváků, kteří na  náměstí vytvořili skvělou kulisu. Téměř tříhodinový program, ukončený vyhlášením výsledků, jim zpestřila svým vystoupením bluegrassová kapela Kryglboys. Na pódium postupně vystoupily trojice nejlepším v kategoriích A2 a M2 (automobily, resp. motocykly s datem výroby od roku 1951), po nich následovaly ty nejstarší stroje z kategorií A1 a M1 (automobily, resp. motocykly vyrobené před rokem 1951). V úplném finále slavnostního ceremoniálu byli vyhlášeni nejlepší z Jihočeského poháru a současně byl předán putovní pohár hejtmanky Jihočeského kraje, jehož novým držitelem pro rok 2018 se stal Jiří Lacina.

STUPNĚ VÍTĚZŮ - VETERÁNI ČELKOVICE 2018

Kategorie A2 (automobily od roku výroby 1951):

1. Ivan Janeček / Renault 6 TL (1971)
2. Štěpán Kvapil / Škoda 100 (1975)
3. Radim Marek / Škoda Felicia Super (1963)

Kategorie M2 (motocykly od roku výroby 1951):

1. Kropáček / Jawa 350 typ 634 VB (1982)
2. Martin Zelenka / skútr ČZ 175 typ 502-05 (1964)
3. Miroslav Slavata / Ural M66 (1972)

Kategorie A1 (automobily do roku výroby 1950):

1. Vlastimil Samec / Mercedes-Benz 170V (1938)
2. Milan Kortus / Tatra 57b (1946)
3. Jaroslav Pecín / Tatra 57b (1945)

Kategorie M1 (motocykly do roku výroby 1950):

1. Jiří Lacina / Jawa 250 typ 11 (1947)
2. Petr Hanzal / ČZ 125 T (1949)
3. Jiří Adam / Zündapp KS 750 (1944)

Podrobné kompletní výsledky najdete v příloze