13. ročník: Čelkovice 2014

13. ročník: Čelkovice 2014

Veteráni Čelkovice:

Přípravy na 13. ročník setkání historických vozidel Čelkovice 2014 zahájil organizační tým oproti předchozím létům s výrazným předstihem. Důvodů k tomu bylo hned několik. Jednak se na pořadatelství novodobé jízdy do vrchu čelkovickými serpentinami vedle zakladatelů z táborské průmyslovky a reklamní společnosti QUO Tábor poprvé oficiálně podílelo také sdružení Asfaltado Tuning Team Tábor, jednak si zkušenosti z dvanácti předchozích ročníků žádaly zavedení zásadních změn. A pak tu byla ona magická třináctka, v očích pověrčivých vzbuzující oprávněné obavy a nutící je k ještě důkladnější přípravě než dříve.

Obavy z „nešťastné třináctky“ pronásledují i světovější soutěže, než za jakou se může považovat jízda do vrchu pod táborským hradem Kotnov. Vždyť například ve formuli 1 je od počátku vyhlášení šampionátu v roce 1950 startovní číslo 13 trvale vyřazeno. Není se tedy co divit, že dokonce padl návrh po 12. ročníku rovnou uspořádat ročník čtrnáctý. Jak se ale nakonec 4. října 2014 potvrdilo, štěstí přeje připraveným a vedle hladkého průběhu soutěže se nad účastníky smilovalo také počasí, byť v dopoledních hodinách zejména veteránisté na jednostopých strojích jen obtížně spouštěli zimou ztuhlé končetiny ze stupaček svých motocyklů.

Čelkovice 2014 ve filmu:



Důkladná příprava přinesla své ovoce v podobě řady novinek, které soutěž zatraktivnily jak z pohledu účastníků, tak i návštěvníků startu v Čelkovicích, polední etapové zastávky v Malšicích nebo slavnostního vyhlášení výsledků a výstavy historických strojů na Žižkově náměstí v Táboře, kde začal program již o 13. hodině a za doprovodu živé hudby nepřetržitě plynul celé čtyři hodiny až do předání cen těm nejúspěšnějším včetně putovního poháru hejtmana Jihočeského kraje. Zařazení setkání historických vozidel Čelkovice 2014 na samotný závěr čtyřdílného seriálu závodů Jihočeského poháru přimělo pořadatele přepracovat tradiční podobu závěrečného ceremoniálu a především v kriticky krátkém časovém prostoru zpracovat nejen výsledky své soutěže, ale také připravit konečné pořadí v jednotlivých kategoriích Poháru.

Další novinky už jen v pouhém výčtu: čelkovické serpentiny si každý účastník projel dvakrát, etapová jízda se uskutečnila podle šipkového itineráře, nově se stroje v souladu s pravidly Jihočeského poháru rozdělily do kategorií do roku 1950 a od roku 1951 (to platilo pro motocykly i automobily), každá kategorie měla svůj samostatný časový harmonogram kvůli zlepšení propustnosti tratě, setkání dostalo vlastní internetové stránky s možností diskuse na samostatném facebookovém profilu a jedna atrakce na závěr – účastníci obdrželi od pořadatelů doživotní startovní číslo, které budou moci používat při každém z dalších startů v následujících ročnících.

Přílohy ke stažení